România făcută!

0 Comment

010Grație experienței și cunoștințelor în domeniul vinurilor am fost invitată la evenimentul ”The Woman”. Aici am întâlnit 500 de doamne frumoase și elegante. Iar la sfârșitul zile ne-am îmbogățit cunoștințele în domeniul nutriției sănătoase, am învățat cum ne putem gestiona timpul mai eficient, cum să ne construim un brand personal, și, mai presus de toate, am ascultat povești frumoase  și experiențe de viață relatate de distinsele doamne prezente.

Mi-ar fi plăcut de asemenea să fi discutat mai mult și despre ce băuturi ar fi indicat să consumăm. Dacă femeile hotărăsc ce mâncare pun pe masă, de ce nu ar trebui să aibă un cuvânt de spus și în privința băuturilor cu care asortează bucatele? Vă invit să reflectați această propunere și să-mi spuneți dacă greșesc.

Revenind la evenimentul ”The Woman”, Maia Morgenstern m-a impresionat în mod deosebit. Mi-a plăcut de Maia Morgenstern tot timpul, încă de când am văzut-o în ”Balanța”, dar energia pe care o transmite, siguranța și simplitatea unei femei care a trăit viața intens și care este atât de naturala și de normală, savurând un pahar de șampanie, m-au cucerit definitiv. Am întâlnit femei de succes precum Monica Bârlădeanu, care creează și produce bijuterii din argint sau Oana Țoiu, antreprenor social, la Mesteshukar ButiQ – o rețea de afaceri sociale care conectează designeri austrieci, români și suedezi cu meșteșugari tradiționali. Acestea sunt doar două exemple, dar sunt convinsă că sala era plină de femei care fie au deja o afacere, fie doresc să înceapă una.

În timp ce ascultam prezentările doamnelor participante, mi-a venit o idee – mi-am imaginat harta României plină de meșteșugari, artizani și mici producători tradiționali. Am găsit și un nume – România făcută.  A venit timpul ca noi românii să arătăm ce putem face și să ne promovăm ideile, să nu mai așteptăm pe altcineva s-o facă pentru noi.

Avem exemple că se poate, suntem păstrătorii unei tradiții și unor obiceiuri bine conservate, chiar și prințul Charles ne-a arătat asta. Sunt convinsă că și noi putem face și putem fi mult mai creativi, deoarece aceasta este motorul succesului economic în zilele noastre. Și aici mă gândesc la zonele rurale, în special acolo unde agricultura și turismul sunt sectoarele economice cele mai importante. Preferințele turistice sunt din ce în ce mai mult influențate de considerente ecologice sau civice, ce țin de sustenabilitatea zonei și a afacerii locale.

Am făcut și primul pas, am cumpărat domeniul de internet, urmează să vă anunț când site-ul este gata și vă puteți înscrie sau puteți înregistra idei de afaceri. Acum lucrez la o formă inițială, dar îmi imaginez că îl vom dezvolta împreună în funcție de cerințele și preferințele doritorilor. Abia aștept!

#thewoman #româniafăcută #femeiașivinul #jidvei